Δεν πάνε πολλά χρόνια που οι γιαγιάδες στήνονταν μπροστά στις τηλεοράσεις από νωρίς το μεσημέρι και δεν σηκώνονταν από την πολυθρόνα παρά μόνο όταν ξεκινούσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων των καναλιών.
Ηταν η εποχή που η ελληνική τηλεόραση είχε κατακλυστεί από μεξικάνικες σειρές. «Εσμεράλντα», «Λάουρα», «Παουλίνα», «Λεονάρντο», έρωτες, μίση, πάθη, ίντριγκες, προδοσίες, σε μεγάλες δόσεις για να μην πλήττουν οι γιαγιάδες που ανυπομονούσαν με κομμένη την ανάσα να δουν τι θα γίνει στο επόμενο επεισόδιο.
Κι όταν τις ρωτούσαμε το στόρι για μια από τις δεκάδες σειρές που παρακολουθούσαν μπέρδευαν και τα σενάρια και τους πρωταγωνίστες των σίριαλ, κι άντε να βγάλεις άκρη. Ηταν η εποχή που οι υπεύθυνοι των σταθμών έβλεπαν τα υψηλά νούμερα τηλεθέασης και αποφάσισαν να εμπλουτίζουν το πρόγραμμά τους κάθε χρόνο όλο και με περισσότερες σαπουνόπερες. Η μόδα με τα μεξικάνικα σαπούνια όμως ξέφτισε γρήγορα.
Μετά ήρθε η μόδα με τα ριάλιτι. Κάθε κανάλι κι από δύο ριάλιτι. «Big Brother», «Bar», «Survivor», «Mission», «Wall», «Η φάρμα». «Καθημερινοί άνθρωποι» όπως έλεγαν οι υπεύθυνοι των καναλιών κλείνονταν σε ένα σπίτι με άλλους 10 αγνώστους, ξενιτεύονταν σε ένα νησί χωρίς φαγητό και νερό, διεκδικώντας ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Πώς γίνεται ένας καθημερινός άνθρωπος να κάνει όλα τα παραπάνω, μόνο οι υπεύθυνοι των καναλιών το γνωρίζουν. Και όλοι αυτοί οι «καθημερινοί άνθρωποι» λάμβαναν μέρος για την... εμπειρία. Κι ενώ οι τηλεθεατές στην αρχή χάριζαν επίσης υψηλά νούμερα τηλεθέασης η μόδα πέρασε νωρίς στην Ελλάδα, σε αντίθεση με Αγγλία, Αμερική, Ρωσία, επειδή το τηλεοπτικό κοινό της χώρας μας βαρέθηκε να παρακολουθεί τη ζωή των άλλων από την κλειδαρότρυπα.
Κι έφτασε η μόδα των διασκευών ξένων σειρών, η οποία κορυφώθηκε πέρσι με τις περισσότερες ελληνικές σειρές να είναι ιδέες και σενάρια Ισπανών δημιουργών. «LAPD», «Ευτυχισμένοι μαζί», «Λόλα», «Πολυκατοικία», «Χαρά αγνοείται», είναι ορισμένα από τα σίριαλ που πέρασαν με άριστα στο διαγώνισμα της τηλεθέασης και έκαναν τους ιθύνοντες των καναλιών να νιώθουν υπερήφανοι με τις λιγότερο δαπανηρές λύσεις που βρήκαν για να εντάξουν στο πρόγραμμά τους.
Και τώρα διανύουμε τη μόδα της μαγειρικής. Εκπομπές μαγειρικής φυτρώνουν κάθε ώρα σε κάθε κανάλι, από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ. Κάνεις ζάπινγκ και δεν μπορείς να ξεφύγεις από τον μουσακά, το μπριάμ, τα τυροπιτάκια, το σούσι, τα μαριναρισμένα φιλετάκια και τις σπανακόπιτες. Ο Alpha βέβαια πήγε ένα βήμα πιο πέρα και μετέτρεψε τη μαγειρική σε ριάλιτι. Πρώτα με το «Κάτι ψήνεται», με τους διαγωνιζόμενους να κάνουν ο ένας το τραπέζι στους άλλους, και στη συνέχεια ήρθε ο «Εφιάλτης στην κουζίνα» με τον Εκτορα Μποτρίνι να φέρνει τα πάνω κάτω σε εστιατόρια, μετατρέποντάς τα σε επιτυχημένες επιχειρήσεις (;).
Η μόδα της μαγειρικής μόλις άρχισε κατά πώς φαίνεται, αφού ο ΑΝΤ1 πρόκειται να προσθέσει στο πρόγραμμά του στα τέλη του Αυγούστου το «Love bites». Κάθε εβδομάδα μια γυναίκα ή ένας άνδρας επιλέγει τον ιδανικό σύντροφο ανάμεσα σε τέσσερις υποψηφίους του αντίθετου φύλου. Οι υποψήφιοι επιστρατεύουν το ταλέντο τους στη μαγειρική και στο φλερτ, για να κερδίσουν. Η «αρένα» του καθενός είναι η τραπεζαρία του σπιτιού του και το όπλο του, εκτός από τη γοητεία του, ένα πλήρες δείπνο. Ο υποψήφιος που θα αποδειχθεί ο πιο γοητευτικός κι έμπειρος σεφ απ' όλους, θα μοιραστεί ένα χρηματικό έπαθλο και ένα ρομαντικό ταξίδι με το πρόσωπο που τον επέλεξε.
Είμαστε που είμαστε παχύσαρκος λαός, αν ακολουθήσουμε κατά γράμμα τις συνταγές που προτείνουν οι εκπομπές μαγειρικής θα ξεπεράσουμε και τους Αμερικανούς. Αλλά όπως δείχνει η τηλεοπτική ιστορία, μόδα είναι θα περάσει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου