31.12.18

ΣΚΟΡΠΙΟΣ ΚΑΡΜΙΚΟ ΩΡΟΣΚΟΠΙΟ 2019






Σε προηγούμενες ζωές

   Στη θετική πλευρά υπήρξαμε πρόθυμοι να αναλάβουμε την ευθύνη
του πνεύματος και του λόγου μας εκμεταλλευόμενοι στο έπακρο τις
ευκαιρίες για σπουδές και ακαδημαϊκή επιτυχία και επιδεικνύοντας
ακεραιότητα στις λεκτικές μας σχέσεις με τους άλλους. Αυτή η συναίσθηση ευθύνης έχει βασιστεί στις προσωπικές μας αρχές και όχι στην ανάγκη για κοινωνική θέση ή στο ενδιαφέρον για
κοσμιότητα.

   Στην αρνητική πλευρά μπορεί να έχουμε παραμελήσει την
ολοκληρωτική εκμετάλλευση της διανοητικής μας ικανότητας
παραμένοντας πνευματικά αδρανείς ή μπορεί να έχουμε παραλείψει να
επικοινωνούμε επαρκώς με τους άλλους. Εναλλακτικά μπορεί να έχουμε εμπλέξει υπερβολικά τους εαυτούς μας στη μελέτη, με το κίνητρο της συνεχούς βελτίωσης της διανοητικής μας θέσεως και/ή να έχουμε παραδοθεί σε πομπώδη φλυαρία με σκοπό την άνοδο στην κοινωνική κλίμακα. Εδώ μπορεί να έχουμε επίσης επιβάλλει την δική μας αυτοπειθαρχία και τις δικές μας αναστολές σε εκείνους που βρίσκονται υπό τη φροντίδα μας, υποβάλλοντας τους σε αυστηρά μαθήματα και σε τιμωρία σε περίπτωση ακαδημαϊκής αποτυχίας και υπερβολικά αυστηρούς κανόνες λόγου.

   Ανάμεσα στις ζωές είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε μια
ισορροπημένη συναίσθηση ευθύνης για την νοημοσύνη και τον λόγο
μας. Από την μια μεριά έπρεπε να κατανοήσουμε την ανάγκη κάθε
ψυχής να μεγιστοποιήσει την δύναμη του πνεύματός της μέσω της
μελέτης, της εφαρμογής και της αυτοσυγκεντρώσεως και να
εκμεταλλευτούμε στο έπακρο το χάρισμα της επικοινωνίας. Από την
άλλη μεριά έπρεπε να συναισθανθούμε πως η χρησιμοποίηση αυτών των
ικανοτήτων θα πρέπει να έχει σαν κίνητρο μια ειλικρινή επιθυμία
να παίξουμε τον ρόλο μας παρά μια απλή ανάγκη για κοινωνική θέση.

Το κάρμα για το 2019

1. Ως προς το βαθμό που υπήρξαμε πρόθυμοι να πειθαρχήσουμε το
πνεύμα μας στις προηγούμενες ζωές, θα απολαμβάνουμε τώρα μια
παραδοσιακή, σταθερή εκπαίδευση η οποία μας παρέχει την ευκαιρία
για αδιάκοπη μελέτη, καλά προσόντα και την πιθανότητα να θέσουμε
το πνεύμα μας σε καλή χρήση στον τομέα της εργασίας μας.

-  Οπου είχαμε αντέξει τον διανοητικό σνομπισμό και την απορρόφηση
από τις διανοητικές ανάγκες, θα είμαστε προικισμένοι με ένα πνεύμα που είναι ανεξάρτητο σε αξιοσημείωτο βαθμό και είναι ικανό να βρίσκει τις απαντήσεις που χρειάζεται χωρίς εξωτερικές διαβουλεύσεις μια και δεν εξαρτάται από εξωγενή επιδοκιμασία. Θα κατέχουμε άριστη
αυτοσυγκέντρωση και ένα μυαλό που είναι ικανό να προσεγγίσει κάθε
διανοητικό πρόβλημα με αφοσίωση σε αυτό. Τα μεγαλύτερα ατού μας
μπορεί να είναι η δομημένη, οργανωμένη σκέψη, που μας δίνει μια
κλίση προς τα μαθηματικά και την επιστήμη, και η συνοπτικότητα
και η εγκράτεια του λόγου.

2. Ως προς το βαθμό που παραλείψαμε να αξιοποιήσουμε το
διανοητικό μας δυναμικό μπορεί να ανακαλύψουμε πως δεν
έχουμε  δυνατότητες για εκπαίδευση, ή πως είμαστε υποχρεωμένοι να διακόψουμε τη φοίτησή μας στο σχολείο σε νεαρή ηλικιά. Σε άλλες περιπτώσεις, παρά τις καλές ευκαιρίες, μπορεί να έχουμε την τάση να είμαστε αργοί μαθητές ή να έχουμε κάποιο κώλυμα σχετικό με τη μόρφωσή μας το οποίο να μας εμποδίζει από το να σημειώσουμε πρόοδο ίση με εκείνη των ομοίων μας και συνεπάγεται διπλάσια εργασία από μέρους μας για να επιτύχουμε τα ίδια αποτελέσματα.

-  Οπου υπήρξαμε υπερβολικά απορροφημένοι με την ακαδημαϊκή μας
επιτυχία σαν μέσο για κερδίσουμε κοινωνική θέση, παρά την
εξυπνάδα μας μπορεί να εμποδιζόμαστε από την υπερβολική έλλειψη
σιγουριάς, η οποία μας οδηγεί στην απώλεια ενδιαφέροντος σχετικά
με τη φοίτησή μας στο σχολείο ή στο να παραδίδουμε τα όπλα
νωρίτερα από ότι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει.  Σποραδικά
μπορεί να είμαστε ο φαινομενικά αντίθετος τύπος - ο "βιβλιοφάγος"
ή ο "σπασίκλας", οδηγώντας τους εαυτούς μας αφειδώς στις σπουδές
μας, βιώνωντας μια τυρρανική ανάγκη να βελτιώσουμε τα προσόντα
μας αλλά θα μας φαίνεται αδύνατον το να χαλαρώσουμε και έτσι
διακινδυνεύουμε ένα νευρικό κλονισμό. Ολόκληρη η περιοχή της
ακαδημαϊκής επιτυχίας μπορεί να είναι λόγος ανησυχίας, οδηγώντας
μας στη στεναχώρια, στην κατάθλιψη και σε σωματικά συμπτώματα που
έχουν σχέση με το άγχος.

-  Οπου στο παρελθόν δεν είχαμε αξιοποιήσει στο ακέραιο τις δικές
μας δυνάμεις επικοινωνίας, μπορεί να βιώνουμε τώρα κάποιο πρόβλημα
που έχει να κάνει με τον λόγο.

-  Η παρελθοντική υπέρμετρη αγωνία για την κοινωνική αποδοχή
μπορεί επίσης να εμποδίζει τον λεκτικό μας τρόπο έκφρασης,
προκαλώντας αμηχανία ή φόβο μήπως πούμε κάτι λάθος.

-  Η ανατροφή μας μπορεί να ήταν υπερβολικά πειθαρχημένη τόσο στο
σπίτι όσο και στο σχολείο. Σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να έπρεπε να πραγματοποιήσουμε περισσότερα από όσα είμαστε διανοητικά άξιοι να φέρουμε σε πέρας, να υποβαλλόμαστε σε ακαδημαϊκή πίεση, και να κρινόμαστε αυστηρά ή να γελοιοποιούμαστε σε περίπτωση αποτυχίας. Σε άλλες περιπτώσεις είναι ο λόγος μας που μπορεί να υποβάλλεται σε συνεχή κριτική.

Η πρόκληση για το2019

1. Να αναλογιστούμε το βαθμό στον οποίο επαναλαμβάνουμε τις
αρνητικές μορφές της προηγούμενης ζωής.

2. Να αναλάβουμε την προσωπική ευθύνη για τα προβλήματα που
μπορεί να δοκιμάζουμε σαν αποτέλεσμα των δυσκολιών που
σχετίζονται με την μάθηση ή της έλλειψης ευκαιριών σχετικών με
την εκπαίδευση, της έλλειψης σιγουριάς και αυτοσυνειδησίας.
     Προβλήματα πιθανόν να υπάρχουν επίσης σαν αποτέλεσμα της τυρρανικής ανάγκης για εντατική μελέτη ή βελτίωση των προσόντων μας των σχετικών με την διανοητική μας θέση ή της υπερπειθαρχικής ανατροφής στο σχολείο ή στο σπίτι.

3. Να αναρωτηθούμε κατά πόσο εκπληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας για
ολοκληρωτική χρήση των διανοητικών και λεκτικών μας ικανοτήτων,
να αναρωτηθούμε επιπλέον αν η επίγνωση της υποχρέωσής μας (αν
υπάρχει) απορρέει από μια αληθινή εσωτερική πίστη ή εξουσιάζεται
απλά από την ανάγκη για κοινωνικό σεβασμό.

   Η καλλιέργεια της υπομονής και της δομημένης αλλά μετρημένης
προσπάθειας προς την εκπαίδευση του εαυτού μας θα μας βοηθήσει ως
προς τους σκοπούς μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: