από το Γ. Ριζόπουλο
Αναγνωρίστηκε ως χαρισματικός συγγραφέας στις αρχές του περασμένου αιώνα, κυρίως από τους υπερρεαλιστές που εκτίμησαν δεόντως το χωρίς προσκόμματα λογοτεχνικό ύφος του. Από τη δεκαετία του 60 τα έργα του κυκλοφορούν σε όλο το Δυτικό κόσμο, ως ένα μοναδικό δείγμα πορνογραφίας ενδεδυμένης με φιλοσοφικό μανδύα.
Για τους περισσότερους βέβαια, το όνομα του παραπέμπει άμεσα στη σεξουαλική βία και την ικανοποίηση που παράγεται από αυτήν η γενικότερα σε κάθε πράξη βασανισμού, η οποία προσφέρει ευχαρίστηση στο θύτη (σαδισμός).
Αυτή η αντίληψη, που στην πραγματικότητα ως προς τον Μαρκήσιο εντοπίζει τη ...μισή αλήθεια (μάλλον ως ελεύθερα σκεπτόμενος sex-maniac μπορεί να περιγραφεί), κρατάει από τότε που ...φρεσκοπαντρεμένος με την Renee Pelagie, παρενοχλούσε συστηματικά στην ευρύτερη περιοχή του Παρισιού κάθε είδος γυναίκας, πόρνης, ηθοποιού η χωριατοπούλας, αποζητώντας τον έρωτα της.
Μετά από τις συνεχείς καταγγελίες, η αστυνομία τον έθεσε υπό παρακολούθηση και επειδή ήταν ...αμετανόητος πέρασε αρκετές νύχτες στη ...στενή. Τελικά, το 1768 με τον διελαύνοντα Πλούτωνα πάνω στο γενέθλιο Ουρανό του στον 3ο οίκο, εξορίστηκε στο κάστρο του, στο Lacoste, χωρίς ωστόσο να συνετιστεί από τις τιμωρίες του.
Ο πλανητικός ...σαδισμός
Και πως ήταν δυνατόν κάτι τέτοιο όταν ουσιαστικά ο Μαρκήσιος είχε στο
ωροσκόπιο του μια σύνοδο Ήλιου-Δία στον 8ο οίκο (της σεξουαλικότητας) η
οποία τροφοδοτούσε ...αδιαλείπτως την αίσθηση του ότι μπορεί να έχει τα
πάντα σε αυτό το επίπεδο.Και πάνω σε αυτό το υπόβαθρο ήρθαν κι ...έδεσαν ο Ωροσκόπος στο Σκορπιό και το τετράγωνο της Αφροδίτης στον Καρκίνο, με τον Άρη στον Κριό, μια όψη που από τη φύση της συνδέεται με «απιστίες και αμαρτίες» κάθε είδους...
Μάλιστα, η παρεμβολή του Κρόνου-σε σύνοδο με την Αφροδίτη-παραπέμπει άμεσα σε ένα ...μαζοχιστικό υπόβαθρο, το οποίο με τη συμβολή του Άρη «γύρισε» σε «σαδιστικό».
Πρακτικά σε αυτόν τον συγκεκριμένο συνδυασμό όψεων περιέχεται η έννοια του σαδομαζοχισμού, από τη φιλοσοφική της διάσταση μέχρι τα ...απλά συναισθηματικά βιώματα του τύπου «πονάει και μ’ αρέσει!»
Η Δήμητρα σε σύνοδο με τον Άρη, ανέδειξε ακόμη περισσότερο τη δυναμική του σχηματισμού, δίνοντας του πέρα από την προσωπική και μια πιο κοινωνική διάσταση, προσθέτοντας παράλληλα το στοιχείο της δημοσιοποίησης.
Και σε όλα αυτά εμπλέκονται ο αστρικός Ερμής (σε σύνοδο με τη Δήμητρα) ουσιαστικός δείκτης μιας συγγραφικής δραστηριότητας και βέβαια ο ...πανταχού παρών Ποσειδώνας, ο οποίος σε συνεργασία με τον ...ασυμμάζευτο Δία «διέγραψε» κάθε ενοχικό σύνδρομο και διαμόρφωσε το καλλιτεχνικό προφίλ του Μαρκήσιου.
Ο αστρικός Ποσειδώνας σε όψεις με τα Φώτα (σύνοδο με τον Ήλιο και τετράγωνο με τη Σελήνη) και ο τροπικός πάνω στο τετράγωνο της Αφροδίτης και του Κρόνου με τον Άρη, μετέτρεψε τον Μαρκήσιο σε ένα είδος «προφήτη» της σεξουαλικής απελευθέρωσης, περιβάλλοντας τη ρεαλιστική και λεπτομερή (για να μην ξεχνάμε και τη Σελήνη στην Παρθένο) περιγραφή ακραίων σεξουαλικών πρακτικών με μια αισθησιακή «αύρα». Η συνεχεια εδω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου