Από τον Γιάννη Ριζόπουλο
Το ραβδί από κουφοξυλιά, η πέτρα της ανάστασης και ο αόρατος μανδύας είναι οι τρεις «κλήροι του θανάτου» που θυμίζουν ...επικές στιγμές της παραδοσιακής αστρολογίας και αποτελούν το μήλον της έριδος στην τελευταία ταινία με κεντρικό ήρωα το ...σιτεμένο πια Χάρι Πότερ. Πεμπτουσιώτες και Θανατοφάγοι πλαισιώνουν τη λυσσαλέα μάχη με τον κακό Βόλντεμορτ και μια ακόμη νίκη του καλού βρίσκεται στα σκαριά. Βέβαια η οριστική κάθαρση για τον θεατή, τον αναγνώστη-υποθέτω και για την ίδια τη Ρόουλινγκ-επέρχεται οριστικά, μόνον όταν το alter ego της συγγραφέως αλλά και η Ερμιόνη αποκατασταθούν κοινωνικά με συζύγους, παιδιά, εξοχικό και όλα εκείνα τα ωραία που έχει ήδη τραγουδήσει ο Λουκιανός Κηλαηδόνης στο γνωστό άσμα: «Όλοι μου οι φίλοι παντρευτήκανε, γίνανε ρεζίλι, γι αυτό κρυφτήκανε...».
Αυτή η ...μανία για αποκατάσταση είναι ενδεχομένως προϊόν των Καρκινικών κατευθύνσεων του αστρικού Ήλιου της συγγραφέως, όπως ακριβώς το νέο επιτυχημένο ηρωικό πρότυπο που εισηγήθηκε μπορεί να ξεπήδησε από τις αστρικές θέσεις του Ουρανού και του Πλούτωνα στο ζώδιο. Όπως κι αν έχει πάντως στην «Υπόθεση Χάρι Πότερ» ο Λέων έχει το ...πάνω χέρι κι αυτό αποδεικνύεται από το ότι και οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές-υπαρκτοί η όχι-γεννήθηκαν κάτω από τη λάμψη του.
Τζόαν Κάθλην Ρόουλινγκ
Η Λέαινα δημιουργός του Χάρι Πότερ έπιασε το τζακ ποτ μεταφέροντας στο χαρτί
τις ενεργειακές πιέσεις του ωροσκοπίου της. Παιδί της δεκαετίας του 60, της γενιάς δηλαδή με τη σύνοδο Ουρανού-Πλούτωνα στην Παρθένο ευτύχησε να εισάγει ένα νέο τύπο ήρωα εκπληρώνοντας παράλληλα το αρχετυπικό περιεχόμενο του ζωδίου της αλλά και την ιδιαίτερη δυναμική της συνόδου που χαρακτήρισε και εξακολουθεί να χαρακτηρίζει την εποχή μας. Η αντίθεση των δύο πλανητών με τον Κρόνο στους Ιχθύες, δημιούργησε ουσιαστικά μια γέφυρα μεταξύ των δύο ζωδίων, αναδεικνύοντας και συνθέτοντας κάποια από τα βασικά τους αιτήματα, όπως είναι η σχέση μεταξύ τάξης και χάους, συγκεκριμένου και αφηρημένου, ορατού και αοράτου, φυσικού και μεταφυσικού. Και η Βρετανίδα συγγραφέας, που έχει τη Σελήνη της «πάνω» σε αυτήν την αντίθεση ήταν σχετικά πιο εύκολο να «συλλάβει» και να αποτυπώσει αυτά τα αρχετυπικά νοήματα. Σίγουρα σε αυτή της την προσπάθεια τη βοήθησε αρκετά ο Δίας στους Διδύμους, πολύ περισσότερο αν πιστέψουμε ότι η Ρόουλινγκ έγραψε το πρώτο βιβλίο της σειράς σε καφενεία και σταθμούς. Αυτό πραγματικά μόνον κάποιος ...Δίδυμος θα το κατάφερνε!
Πριν δείτε το χάρτη της οφείλω να σημειώσω ότι στο πιστοποιητικό γέννησης της δεν δίνεται η ώρα γέννησης και από αυτήν την άποψη το ωροσκόπιο της που «κυκλοφορεί» σε διάφορα sites, με ώρα γέννησης 09:10 πμ είναι υπό αμφισβήτηση.
Στην ιδιοσυναστρία της ξεχωρίζουν η σύνοδος του Ήλιου με τον αστρικό Ερμή-τυπική ένδειξη μιας συγγραφικής εργασίας- και το τετράγωνο του αστρικού Ουρανού με τον Ποσειδώνα-σημάδι μιας ανατρεπτικής καινοτομίας (και) στον χώρο των τεχνών. Φυσικά και ο αστρικός Κρόνος συμμετέχει στο όλο σχήμα (κάνει τετράγωνο με τον Ποσειδώνα), δίνοντας ίσως μια καλή εξήγηση γιατί ο Ντάνιελ Ράντκλιφ ανέλαβε εργολαβικά την ενσάρκωση του ήρωα στην μεγάλη οθόνη. Γιατί στο γενέθλιο χάρτη του οι τρεις πλανήτες (Ουρανός, Ποσειδώνας και Κρόνος) αγκαλιασμένοι χέρι-χέρι στον Αιγόκερω, αναβιώνουν τον αρχικό πυρήνα του «φαινόμενου Χάρι Πότερ». Χώρια ο Πλούτωνας στο Σκορπιό..η συνεχεια εδω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου