6.3.11

Πτωση της διαφημισης στα ΜΜΕ τον μηνα Φλεβαρη 2011

Μέσα & Media

Πτώση μεν αλλά σχετικώς συμμαζεμένη για τη διαφήμιση στον μήνα που μας πέρασε.
Οπως δείχνουν τα στοιχεία της Media Services, η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη όλων των μέσων κατέγραψε -14,95% τον φετινό Φεβρουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Αυτό σε ευρώ μας κάνει 117.195.243 το 2011, από 137.797.106 ευρώ το 2010. Αναλυτικά ανά μέσο, η μεγαλύτερη πτώση ανήκε στα περιοδικά με -20,59% (37.328.875 ευρώ έναντι 47.006.209 ευρώ) και ακολούθησαν τα κανάλια με -20,27% (42.007.712 ευρώ έναντι 52.688.238 ευρώ) και τα ραδιόφωνα με -16,88% (7.423.183 ευρώ έναντι 8.931.214 ευρώ). Οι εφημερίδες κατέγραψαν αύξηση 4,33% (30.435.474 ευρώ έναντι 29.171.445 ευρώ). Οπως σημειώνει η Media Services, τον Ιανουάριο του 2011 αποχώρησαν από τη μέτρηση οι ραδιοφωνικοί σταθμοί Μελωδία, Athens DJ και Rock FM. Η σύγκριση ίδιων σταθμών τον Φεβρουάριο 2010 και 2011, δείχνει αύξηση 0,95 αντί για πτώση 16,88%.
Στα κανάλια τώρα, η σύγκριση Φεβρουαρίου 2011 με Φεβρουάριο 2010 δείχνει τα εξής: πρώτο είναι το Mega με δαπάνη 13.396.678 ευρώ και ποσοστό της συνολική πίτας 31,89% (16.696.535 και 31,69% πέρυσι) και έπονται ο Antenna με 10.615.339 ευρώ και 25,27% (12.215.740 ευρώ και 23,18%), το Star με 6.564.766 ευρώ και 15,63% (7.702.429 ευρώ και 14,92%), ο Alpha με 6.412.615 ευρώ και 15,27% (8.951.457 ευρώ και 16,99%), το Alter 3.772.867 ευρώ και 8,98% (5.370.584 ευρώ και 10,19%), η ΝΕΤ με 996.565 ευρώ και 2,37% (1.360.559 ευρώ και 2,58%) και η ΕΤ1 με 116.323 ευρώ και 0,28% (263.989 ευρώ και 0,50%).
Παρατηρήσεις επί των ανωτέρω: Πρώτον, και αύριο να τις καταργήσει τις διαφημίσεις η δημόσια τηλεόραση, δεν κερδίζουν και τίποτε σημαντικό τα ιδιωτικά κανάλια. Δεύτερον, το Star πέρασε στην τρίτη θέση, πράγμα που ίσως δικαιολογεί την πρεμούρα του Alpha να καλέσει τους δημοσιογράφους και να επιδείξει τις επιτυχίες και «επιτυχίες» του. Τρίτον, το Alter χάνει μεγάλο μέρος από το μερίδιό του, ακριβώς την ώρα που του χρειάζεται περισσότερο. Αν πιστέψουμε βέβαια τη νεότερη φημολογία, θα ξεπεράσει την κρίση (και τη σιωπή των τραπεζιτών...) εύκολα μιας και το γλυκοκοιτάζει ο Σωκράτης Κόκκαλης. Ισχύει; Τι να σας πω; Ο μόνος που δεν έχει ακόμη γλυκοκοιτάξει το Alter είναι ο Μιχάλης Ανδρουλιδάκης...
Παρεμπιπτόντως, στο έτερο μέτωπο συζητήσεων για μερίδιο τηλεοπτικού σταθμού, ο ένας από τους μεγαλομετόχους δεν είναι απολύτως αρνητικός στις κρούσεις που δέχεται. Για να κάτσει όμως στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να ανοίξει τα χαρτιά του, θέλει πρώτα να διευρυνθεί το ενδιαφέρον του υποψήφιου αγοραστή και σε αγρούς σχετικά χέρσους τον τελευταίο καιρό.
Τέλος εποχής για το εβδομαδιαίο free press FAQ, που δεν διανεμήθηκε προχθές Πέμπτη. Η φημολογία στην αγορά κάνει λόγο για οικονομικά προβλήματα, λόγω της συντριπτικής πτώσης στη διαφήμιση. Κι επειδή τα δωρεάν έντυπα βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στις καταχωρίσεις, κάποια εξ αυτών επηρεάζονται σφόδρα από την τρέχουσα κρίση. Ακούστηκε πάντως ότι μπορεί να υπάρξει διάδοχη κατάσταση πρωτοβουλιακού χαρακτήρα που θα δώσει μια, προσωρινή έστω, διέξοδο στο δυναμικό του FAQ.
Υστερα από 46 χρόνια σταθερής ημερήσιας κυκλοφορίας, εξεμέτρησαν το ζην τα «Τρικαλινά Νέα». Μία από τις παλαιότερες και σοβαρότερες εφημερίδες της ελληνικής περιφέρειας, που στηρίχτηκαν ανά τα έτη σε μια τριάδα εξαιρετικών δημοσιογράφων, τους Τάκη Σαμπανίκο, Θύμιο Λώλη και Κώστα Μπράβο.
Συμφωνία για μειώσεις μισθών 12,5% στην Εκδοτική Βορείου Ελλάδος (βλέπε «Αγγελιοφόρος»), επί έναν ολόκληρο χρόνο. Η εταιρεία δεσμεύθηκε να επιστρέψει τα ποσά αν επιτύχει κερδοφορία, ενώ δεν θα προχωρήσει σε απολύσεις παρά μόνο σε περιπτώσεις διακοπής συγκεκριμένων δραστηριοτήτων και ζημιών πολύ μεγαλυτέρων από εκείνες του 2010.
Σύνθημα από τοίχο της οδού Ιπποκράτους: «Τρομοκρατία είναι η παγερή σας καθημερινότητα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget