18.11.07

ΑΕΤΙΟΥ ΑΛΕΝΤΟΣ ΠΡΩΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΝΘΟΛΟΓΙΩΝ ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ

F.256. Ο μεν ουν παντεποπτης Ηλιος, πυρωδης υπαρχων και φως νοερον, ψυχικης αισθησεως οργανον, σημαινει μεν επι γενεσεως βασιλειαν, ηγεμονιαν, νουν, φρονησιν, μορφην, κινησιν, υψος τυχης, θεων χρηματισμον, κρισιν, δημοσιωσιν, πραξιν, προστασιαν οχλικην, πατερα, δσποτην, φιλιαν, ενδοξα προσωπα, τιμας εικονων ανδριαντων στεμματων, αρχιερατειας πατριδος, τοπων, των δε του σωματος μερων κυριευει κεφαλης, αισθητηριων οφθαλμου δεξιου, πλευρων καρδιας, πνευματικης ητοι αισθητικης κινησεως νευρων, ουσιας δε χρυσου, καρπων δε σιτου και κριθων` εστι δε της ημερινης αιρεσεως, τη μεν χροα κατοινος τη δε γευσει δριμυς.

Η δε Σεληνη γενομενη μεν εκ της αντανακλασεως του ηλιακου φωτος και νοθον φως κεκτημενη σημαινει μεν κατά γενεσιν ανθρωπους ζωην,σωμα, μητερα, συλληψιν, <μορφην>, προσωπον, θεαν, συμβιωσιν ητοι γαμον νομικον, τροφον, αδελφον μειζονα, οικουριαν, βασιλισσαν, δεσποιναν, χρηματα, τυχην, πολιν, οχλων συστροφην, λημματα, αναλυματα, οικιαν, πλοια, ξενιτειας, πλανας` ου γαρ ευθειας παρεχει δια τον Καρκινον, των δε του σωματος μερων κυριευει οφθαλμου αριστερου, στομαχου, μαζων, φυσης, σπληνων, μηνιγγων, μυελου, ενθεν και υδρωπικους αποτελει` ουσιας δε ασημου και υελου, εστι δε της νυκτερινης αιρεσεως, τη μεν χροα πρασινος, τη δε γευσει αλμυρα.

<Ο> δε του Κρονου ποιει μεν τους υπ’αυτόν γεννωμενους μικρολογους, βασκανους, εαυτους καταρριπτοντας, μονοτροπους, τυφωδεις, αποκρυπτοντας την δολιοτητα, αυστηρους, κατανενευκοτας, υποκρινομενην τηε ορασιν εχοντας, αυχμηρους, μελανοειμοντας, προσαιτητικους, καταστυγνους, κακοπαθεις, πλαστικους, παρυγρα πρασσοντας.ποιει δε και ταπεινοτητας, νωχελειας, εκκοπας των πρασσομενων,πολυχρονιους δικας, ανασκευας πραγματων, κρυβας, συνοχας, δεσμα, πενθη, καταιτιασμους, δακρυα, ορφανιας, αιχμαλωσιας, εκθεσεις` γεηπονους δε και γεωργους ποιει δια το τηςγης αυτόν κυριευειν, μισθωτας τε κτηματων και τελωνας και βιαιους πραξεις αποτελει, δοξας περιποιει (f.256) μεγαλας και ταξεις επισημους και επιτροπειας και αλλοτριων διοικητας και αλλοτριων τεκνων πατερας. Ουσιας δε κυριευει μολυβδου, ξυλων και λιθων` των δε του σωματος μελων κυριευει σκελων, γονατων, νευρων, ιχωρων, φλεγματος, κυστεως, νεφρων και των εντος αποκρυφων, σινων δε δηλωτικος οσα συνισταται εκ ψυξεως και υγροτητος, οιον υδρωπικων, νευρων αλγηδονων, ποδαγρας, βηχος, δυσεντεριας, κηλων, σπασμων, παθων δε δαιμονισμου, κιναιδιας, ακαθαρσιας. Ποει δε και αγαμους και χηρειας, ορφανιας, ατεκνιας. Τους δε θανατους αποτελει βιαιους εν υδατι η δι αγχονης η δεσμων η δυσεντεριας. Ποιει δε και πτωσεις επι στομα. Εστι δε Νεμεσεως αστηρ και της ημερινης αιρεσεως, τη μεν χροα καστοριζων, τη δε γευσει στυφος.

<Ο> δε του Διος σημαινει τεκνωσιν, γονην, επιθυμιαν, ερωτας, συστασεις, γνωσεις, φιλιας μεγακων ανδρων, ευποριας, οψωνια, δωρεας μεγαλας, καρπων ευφοριας, δικαιοσυνην, αρχας, πολιτειας, δοξας, προστασιας ιερων, μεσιτειας κρισεων, πιστεις, κληρονομιας, αδελφοτητα, κοινωνιαν, εισποιησιν, αγαθων βεβαιωσιν, κακων απαλλαγην, δεσμων λυσιν, ελευθεριαν, παρακαταθηκην, χρηματα, οικονομιας. Των δε του σωματος μελων κυριευει των μν εκτος μηρων, ποδων, οθεν και δρομον ταις αθλησεσι παρεχεται, των δε εντος σπορας, μητρας, ηπατος, δεξιων μερων, ουσιας δε κυριευει κασσιτερου, εστι δε της ημερινης αιρεσεως, τη μεν χροα φαιος και μαλλον λευκος, τη δε γευσει γλυκυς.

<Ο> δε του Αρεος σημαινει βιας, πολεμους, αρπαγας, κραυγας, υβρεις, μοιχειας, αφαιρεσεις υπαρχοντων, εκπτωσεις, φυγαδειας, γονεων απαλλοτριωσεις, αιχμαλωσιας, φθορας γυναικων, εμβρυοτομιας, συνηθειας, γαμους, αγαθων αφαιρεσεις, ψευσματα, κενας ελπιδας, βιαιους κλοπας, ληστειας, συλησεις, διακοπας φιλων, οργην, μαχην, λοιδοριαν, εχθρας, δικας` επαγει δε και φονους βιαιους και τομας και αιμαγμους, πυρετων επιφορας, ελκωσεις, εξανθηματα, εμπρησμους,δεσμα, βασανους, αρρενοτητα, επιορκιαν, πλανην, πρεσβειας επι κακοις και δια πυρος η δια σιδηρου πρασσοντας, χειροτεχνας, σκληρουργους, ποιει δε και αρχας και στρατειας και πολεμαρχας, οπλιστας, ηγεμονειας, κυνηγεσιας, θηρας, πτωσεις από υψους η τετραποδων, επισκιασμους, αποπληξιας. των δε του σωματος μερων κυριευει κεφαλης, εδρας, μοριου, των δε εντος αιματος, σπερματικων πορων, χολης, σκυβλων εκκρισεως, οπισθιων (f.257) μερων, αναποδισμου, υπτιασμου, εχει δε και το σκληρον και αποτομον. ουσιας δε κυριευει σιδηρου, και κοσμου ιματιων δια τον Κριον και οινου και οσπριων. εστι δε της νυκτερινης αιρεσεως, τη μεν χροα ερυθρος, τη δε γευσει πικρος.

<Η> δε Αφροδιτη εστι μεν επιθυμια και ερως, σημαινει δε μητερα και τροφον`ποιει δε ιερωσυνας, γυμνασιαρχιας, χρυσοφοριας, στεμματοφοριας, ευφροσυνας, φιλιας, ομιλιας, επικτησεις, υπαρχοντων αγορσμους, κοσμους, συναλλαγας επι το αγαθον, γαμους, τεχνας καθαριους, ευφωνιας, μουσουργιας, ηδυμελειας, ευμορφιας, ζωγραφιας, χρωματων κρασεις και ποικιλτικην πορφυροβαφιαν και μυρεψικην, τους τε τουτων προπατορας η και κυριους, τεχνας η εμπορικας εργασιας σμαραγδου τε και λιθειας, ελεφαντουργιας` ους δε χρυσονητας, χρυσοκοσμητας, κουρεις, φιλοκαθαρσιους και φιλοπαιγνιους αυτους αποτελει περι τα των ζωδιων αυης ορια και τας μοιρας. διδωσι δε και αγορανομιας, μετρα,σταθμους, εμποριας, εργαστηρια, δοσεις, ληψεις, γελωτα, ιλαριαν, κοσμον, θηρας εξ υγρων, διδωσι δε κα εκ βασιλικων γυναικων η οικειων ωφελιας και δοξας περιποιει περιττας, συνεργησασα από τοιουτων πραγματων. των δε του σωματος μελων κυριευει τραχηλου, προσωπου, χειλεων, οσφρησεως και των εμπροσθιων μερων από ποδος εως κεφαλης, συνουσιας,μοριων, των δε εντος πνευμονος. εστι δε και ετερα τροφης δεκτικη και ηδονης, ουσιας δε κυριευει λιθων πολυτιμων και ποικιλου {και} κοσμου, καρπω δε ελαιας, εστι δε της νυκτερινης αιρεσεως, τη μεν χροα λευκη, τη δε γευσει ελλιπωτατη.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΥΝΤΟΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: