Η Αφροδίτη στην Παρθένο, έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τις δικές τις ιδιαίτερες κλίσεις
Γιάννης Ριζόπουλος
Στην αστρολογική παράδοση θεωρείται ως μια Αφροδίτη σε «πτώση» και,
ακούγοντας ή διαβάζοντας το κανείς, αρχίζει να φαντάζεται πως πρόκειται
για μια μάλλον... ασχημομούρα Αφροδίτη με πολλά κουσούρια που την
καθιστούν ανίκανη για ισορροπημένες σχέσεις ή έναν ευτυχισμένο γάμο.
Και λίγο πολύ έτσι παρουσιάζεται και στην κλασική αστρολογική βιβλιογραφία: στρυφνή, συμφεροντολόγα, κριτική και ανέραστη, κάτι σαν γεροντοκόρη που τα καταφέρνει μεν καλά στο νοικοκυριό αλλά στο κρεβάτι σου βγάζει την πίστη με τις ιδιοτροπίες της. Στην καλύτερη περίπτωση είναι απλά ντροπαλή αλλά στα ντουζένια της διυλίζει τα συναισθήματα και βλέπει τον έρωτα κυρίως ως εμπορική συναλλαγή.
Έτσι σχηματίζεται η εντύπωση πως ένας άνδρας και πολύ περισσότερο μια γυναίκα με αυτήν την Αφροδίτη θα ατυχήσουν στην προσωπική τους ζωή -και καλά να πάθουν έτσι στριμμένοι που είναι!
Κρατάει χρόνια αυτή η «κολόνια», αναπαράγοντας μάλιστα κι έναν ιδιότυπο αστρολογικό... ρατσισμό! Γιατί θα έχετε αντιληφθεί κι εσείς πως δεν είναι λίγοι εκείνοι οι «ειδήμονες», που απαξιώνουν τις «κακές» θέσεις, ιδιαίτερα αν στο δικό τους ωροσκόπιο οι πλανήτες φέρουν «τίτλους».
Τελικά όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.
Παρότι οι σύγχρονες ερμηνείες για την Αφροδίτη στην Παρθένο είναι πια αρκετά πιο ισορροπημένες, ύστερα από τόσους αιώνες ανελέητης... προπαγάνδας, η βαρύγδουπη ετικέτα της «πτώσης» δεν λέει να ξεκολλήσει από πάνω της.
Η χρήση του όρου «προπαγάνδα» δεν είναι τυχαία.
Όπως έχω ξαναγράψει, οι παραδοσιακά προσδιορισμένες ως «κατοικίες», «αδυναμίες» «πτώσεις» και «εξάρσεις» των πλανητών δεν ανταποκρίνονται σε κάποια ενεργειακή πραγματικότητα αλλά έχουν κυρίως κοινωνικές αφετηρίες. Η Αστρολογία παρότι γένους θηλυκού, ανδρώθηκε με τους όρους μιας αρσενικής λογικής, όπως ακριβώς συνέβη και με όλες τις γυναίκες των προηγούμενων αιώνων, που έμαθαν να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένους ρόλους που τους «φόραγε» το σύστημα. Ανάλογη «προβιά» φόρεσαν λοιπόν και οι πλανήτες που εκπροσωπούν τις θηλυκές κοσμικές δυνάμεις, με πρώτο και κύριο σκοπό να επισημανθούν οι συμφέρουσες ή ασύμφορες πτυχές τους για το κυρίαρχο κοινωνικό μοντέλο, δηλαδή το ανδροκρατικό.
Αν η κοινωνία μας ήταν μητριαρχική θα είχαμε και μια διαφορετική Αστρολογία, στην οποία ενδεχομένως η Αφροδίτη στην Παρθένο να είχε περίοπτη θέση, αφού η έννοια της Παρθένου αναφέρεται κυρίως σε μια ελεύθερη-αδέσμευτη γυναίκα που ορίζει την μοίρα της και εξουσιάζει τα αρσενικά. Αυτή είναι και η ουσιαστική δυναμική μιας Αφροδίτης στην Παρθένο, όταν δεν έχει ευνουχιστεί από τις διδαχές περί υπακοής του στυλ «η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα». Τότε, από μια εν δυνάμει «βασίλισσα των μελισσών», εγκλωβίζεται στις λεπτομέρειες και γίνεται έρμαιο ενός αδιέξοδου ρομαντισμού και των απανταχού... κηφήνων!
Επιπλέον θα πρέπει να αναλογιστούμε πως στις αρχαίες κοινωνίες που ήταν και το λίκνο της Αστρολογίας, οι γυναίκες ήταν περίπου... ανύπαρκτες και ουσιαστικά όλα αυτά τα ωραία περί πτώσεων, εξάρσεων κλπ αναφέρονται πιθανότατα σε ανδρικούς χάρτες, επισημαίνοντας τον κίνδυνο να ενδώσουν (οι άνδρες) σε ένα κοινωνικά ανεπιθύμητο μοντέλο σχέσης με μια σκεπτόμενη γυναίκα.
Όμως η ζωή εξελίχθηκε και οι γυναίκες μπήκαν δυναμικά στην παραγωγή και την κοινωνία, καθιστώντας άκυρη μια θεώρηση που είχε διαποτίσει την κουλτούρα μας και φυσικά την Αστρολογία που αποτελεί τμήμα της.
Ας δούμε μερικά ονόματα:
Κατρίν Ντενέβ, Τζούλια Ρόμπερτς, Μπριζίτ Μπαρντό, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Νάταλι Γουντ, Καρόλ Μπουκέ, Σοφία Λόρεν, Μέλανι Γκρίφιθ, Μίλα Κούνις, Σαρλήν Θερόν, Κέητ Γουΐνσλετ, Κάθρην Ζέτα Τζόουνς, Αντριάνα Σκλεναρίκοβα, Κιμ Καρντάσιαν.
Κακάσχημες όλες τους, δυστύχησαν που είχαν Αφροδίτη στην Παρθένο!
Γίνομαι ειρωνικός γιατί δεν αντέχω άλλο τις στερεότυπες ετικέτες που κινούνται εκτός πραγματικότητας.
Στην (κοινωνική) πραγματικότητα η Αφροδίτη στην Παρθένο θεωρείται «πτωτική», επειδή απλά έχει άποψη, κάτι που «δεν επιτρέπεται» να συμβαίνει με μια θηλυκή ιδιοσυγκρασία.
Κι αν μια γυναίκα με τέτοια Αφροδίτη δεν είναι ας πούμε «αντικειμενικά» όμορφη, ξέρει πως να ξεχωρίζει σε έναν αρσενικό κόσμο, κάτι βέβαια που είναι «κόκκινο πανί» για τους απανταχού φαλλοκράτες.
Θέλετε όμως και δυστυχείς «ανέραστους» άνδρες;
Αλέν Ντελόν, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Ρότζερ Μουρ, Σον Πεν, Αντόνιο Μπαντέρας, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μικ Τζάγκερ, Τζον Λένον.
Μένω μόνον στον «αφρό» αλλά πιστεύω να γίνεται κατανοητή η αμετροέπεια κάποιων αστρολογικών αφορισμών, που ήρθε η ώρα να ξεφορτωθούμε.
Η Αφροδίτη στην Παρθένο, έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τις δικές τις ιδιαίτερες κλίσεις που την καθιστούν περισσότερο ή λιγότερο αποτελεσματική, ανάλογα με το που και πως θα την αξιοποιήσουμε. Σίγουρα είναι εγκεφαλική και πρακτική. Τα υπόλοιπα είναι είτε καρπός του ξένου -ως προς την ιδιοσυγκρασία τους- ρόλου που υιοθετούν οι ίδιες οι γυναίκες, είτε δεισιδαιμονίες και αποκυήματα κάποιων ανδροκρατικών ευσεβών πόθων, που στο κοινωνικό τους μοντέλο χρίζουν κάθε δυναμική Αφροδίτη (όπως είναι και αυτή του Κριού ή του Σκορπιού), ως persona non grata, όχι επειδή είναι «ανέραστη» αλλά ακριβώς για το αντίθετο, χωρίς όμως να είναι του χεριού τους...
*Αν θέλετε να βρείτε σε ποιο ζώδιο βρίσκεται η γενέθλια Αφροδίτη σας πατήστε εδώ
Και λίγο πολύ έτσι παρουσιάζεται και στην κλασική αστρολογική βιβλιογραφία: στρυφνή, συμφεροντολόγα, κριτική και ανέραστη, κάτι σαν γεροντοκόρη που τα καταφέρνει μεν καλά στο νοικοκυριό αλλά στο κρεβάτι σου βγάζει την πίστη με τις ιδιοτροπίες της. Στην καλύτερη περίπτωση είναι απλά ντροπαλή αλλά στα ντουζένια της διυλίζει τα συναισθήματα και βλέπει τον έρωτα κυρίως ως εμπορική συναλλαγή.
Έτσι σχηματίζεται η εντύπωση πως ένας άνδρας και πολύ περισσότερο μια γυναίκα με αυτήν την Αφροδίτη θα ατυχήσουν στην προσωπική τους ζωή -και καλά να πάθουν έτσι στριμμένοι που είναι!
Κρατάει χρόνια αυτή η «κολόνια», αναπαράγοντας μάλιστα κι έναν ιδιότυπο αστρολογικό... ρατσισμό! Γιατί θα έχετε αντιληφθεί κι εσείς πως δεν είναι λίγοι εκείνοι οι «ειδήμονες», που απαξιώνουν τις «κακές» θέσεις, ιδιαίτερα αν στο δικό τους ωροσκόπιο οι πλανήτες φέρουν «τίτλους».
Τελικά όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.
Παρότι οι σύγχρονες ερμηνείες για την Αφροδίτη στην Παρθένο είναι πια αρκετά πιο ισορροπημένες, ύστερα από τόσους αιώνες ανελέητης... προπαγάνδας, η βαρύγδουπη ετικέτα της «πτώσης» δεν λέει να ξεκολλήσει από πάνω της.
Η χρήση του όρου «προπαγάνδα» δεν είναι τυχαία.
Όπως έχω ξαναγράψει, οι παραδοσιακά προσδιορισμένες ως «κατοικίες», «αδυναμίες» «πτώσεις» και «εξάρσεις» των πλανητών δεν ανταποκρίνονται σε κάποια ενεργειακή πραγματικότητα αλλά έχουν κυρίως κοινωνικές αφετηρίες. Η Αστρολογία παρότι γένους θηλυκού, ανδρώθηκε με τους όρους μιας αρσενικής λογικής, όπως ακριβώς συνέβη και με όλες τις γυναίκες των προηγούμενων αιώνων, που έμαθαν να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένους ρόλους που τους «φόραγε» το σύστημα. Ανάλογη «προβιά» φόρεσαν λοιπόν και οι πλανήτες που εκπροσωπούν τις θηλυκές κοσμικές δυνάμεις, με πρώτο και κύριο σκοπό να επισημανθούν οι συμφέρουσες ή ασύμφορες πτυχές τους για το κυρίαρχο κοινωνικό μοντέλο, δηλαδή το ανδροκρατικό.
Αν η κοινωνία μας ήταν μητριαρχική θα είχαμε και μια διαφορετική Αστρολογία, στην οποία ενδεχομένως η Αφροδίτη στην Παρθένο να είχε περίοπτη θέση, αφού η έννοια της Παρθένου αναφέρεται κυρίως σε μια ελεύθερη-αδέσμευτη γυναίκα που ορίζει την μοίρα της και εξουσιάζει τα αρσενικά. Αυτή είναι και η ουσιαστική δυναμική μιας Αφροδίτης στην Παρθένο, όταν δεν έχει ευνουχιστεί από τις διδαχές περί υπακοής του στυλ «η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα». Τότε, από μια εν δυνάμει «βασίλισσα των μελισσών», εγκλωβίζεται στις λεπτομέρειες και γίνεται έρμαιο ενός αδιέξοδου ρομαντισμού και των απανταχού... κηφήνων!
Επιπλέον θα πρέπει να αναλογιστούμε πως στις αρχαίες κοινωνίες που ήταν και το λίκνο της Αστρολογίας, οι γυναίκες ήταν περίπου... ανύπαρκτες και ουσιαστικά όλα αυτά τα ωραία περί πτώσεων, εξάρσεων κλπ αναφέρονται πιθανότατα σε ανδρικούς χάρτες, επισημαίνοντας τον κίνδυνο να ενδώσουν (οι άνδρες) σε ένα κοινωνικά ανεπιθύμητο μοντέλο σχέσης με μια σκεπτόμενη γυναίκα.
Όμως η ζωή εξελίχθηκε και οι γυναίκες μπήκαν δυναμικά στην παραγωγή και την κοινωνία, καθιστώντας άκυρη μια θεώρηση που είχε διαποτίσει την κουλτούρα μας και φυσικά την Αστρολογία που αποτελεί τμήμα της.
Ας δούμε μερικά ονόματα:
Κατρίν Ντενέβ, Τζούλια Ρόμπερτς, Μπριζίτ Μπαρντό, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Νάταλι Γουντ, Καρόλ Μπουκέ, Σοφία Λόρεν, Μέλανι Γκρίφιθ, Μίλα Κούνις, Σαρλήν Θερόν, Κέητ Γουΐνσλετ, Κάθρην Ζέτα Τζόουνς, Αντριάνα Σκλεναρίκοβα, Κιμ Καρντάσιαν.
Κακάσχημες όλες τους, δυστύχησαν που είχαν Αφροδίτη στην Παρθένο!
Γίνομαι ειρωνικός γιατί δεν αντέχω άλλο τις στερεότυπες ετικέτες που κινούνται εκτός πραγματικότητας.
Στην (κοινωνική) πραγματικότητα η Αφροδίτη στην Παρθένο θεωρείται «πτωτική», επειδή απλά έχει άποψη, κάτι που «δεν επιτρέπεται» να συμβαίνει με μια θηλυκή ιδιοσυγκρασία.
Κι αν μια γυναίκα με τέτοια Αφροδίτη δεν είναι ας πούμε «αντικειμενικά» όμορφη, ξέρει πως να ξεχωρίζει σε έναν αρσενικό κόσμο, κάτι βέβαια που είναι «κόκκινο πανί» για τους απανταχού φαλλοκράτες.
Θέλετε όμως και δυστυχείς «ανέραστους» άνδρες;
Αλέν Ντελόν, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Ρότζερ Μουρ, Σον Πεν, Αντόνιο Μπαντέρας, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μικ Τζάγκερ, Τζον Λένον.
Μένω μόνον στον «αφρό» αλλά πιστεύω να γίνεται κατανοητή η αμετροέπεια κάποιων αστρολογικών αφορισμών, που ήρθε η ώρα να ξεφορτωθούμε.
Η Αφροδίτη στην Παρθένο, έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τις δικές τις ιδιαίτερες κλίσεις που την καθιστούν περισσότερο ή λιγότερο αποτελεσματική, ανάλογα με το που και πως θα την αξιοποιήσουμε. Σίγουρα είναι εγκεφαλική και πρακτική. Τα υπόλοιπα είναι είτε καρπός του ξένου -ως προς την ιδιοσυγκρασία τους- ρόλου που υιοθετούν οι ίδιες οι γυναίκες, είτε δεισιδαιμονίες και αποκυήματα κάποιων ανδροκρατικών ευσεβών πόθων, που στο κοινωνικό τους μοντέλο χρίζουν κάθε δυναμική Αφροδίτη (όπως είναι και αυτή του Κριού ή του Σκορπιού), ως persona non grata, όχι επειδή είναι «ανέραστη» αλλά ακριβώς για το αντίθετο, χωρίς όμως να είναι του χεριού τους...
*Αν θέλετε να βρείτε σε ποιο ζώδιο βρίσκεται η γενέθλια Αφροδίτη σας πατήστε εδώ
Πηγή: http://www.astrology.gr/EPIKAIROTITA/ASTRO-LOGIKA/item/35269-i-afroditi-stin-partheno-mythos-kai-pragmatikotita#ixzz28b2bjwU0
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου