24.4.12

Το ωροσκοπιο του Φερμουαρ -συνοδος Αφροδιτης-Ερμη-Αρη-Ηλιου στους Ιχθεις

Το σημερινό doodle της Google που δεν είναι άλλο από ένα τεράστιο διαδραστικό φερμουάρ που ανοίγει με την δική μας βοήθεια, εύκολα καταλαβαίνουμε ότι είναι αφιερωμένο στον εφευρέτη του φερμουάρ Gideon Sundback και συγκεκριμένα στην 132η επέτειο από την γέννησή του.
Γεννημένος στις 24 Απριλίου 1880, στη Σουηδία, μετακόμισε στη Γερμανία μετά τις σπουδές του και μετανάστευσε το 1905 στις ΗΠΑ, όπου άρχισε να εργάζεται στο Πίτσμπουργκ σε μια εταιρεία που σχεδίαζε και κατασκεύαζε συνδετήρες.
Κατά τη στιγμή της εφεύρεσης του, το φερμουάρ δεν ονομάζεται φερμουάρ αλλα αναφέρεται ως «διαχωριστικό κούμπωμα».
Το φερμουάρ  σαν λέξη  έγινε δημοφιλής από την Εταιρεία η BF Goodrich. Φυσικά η εφεύρεση αυτή έφερε επανάσταση στη βιομηχανία ενδυμάτων.
Ο Sundback πρότεινε αρχικά το νέο φερμουάρ ως αντικατάσταση του γάντζου για μπότες των γυναικών, και πολύ αργότερα, την δεκαετία του 1930, χρησιμοποιήθηκε σε παντελόνια και φορέματα.
Πριν από την παρέμβαση Sundback, η ιδέα για ένα"συνδετήρα" με βάση τη σύμπλεξη δοντιών, είχε κυκλοφορήσει μεταξύ των μηχανικών για περισσότερα από 20 χρόνια, αλλά κανείς δεν το είχε τελειοποιηθεί.
Στις 20 Μαρίου του 1917 ο Gideon Sundback κατέθεσε και επίσημα την πατέντα για το φερμουάρ με όνομα “Separable Fastener”

Καινοτομία του ήταν να τοποθετήσει ένα λακκάκι στο κάτω μέρος του κάθε δοντιού και μιας "μύτης" στην κορυφή ώστε να κινείται ο "οδηγός" πάνω σε αυτά.
Ως αποτέλεσμα, η σύνδεση μεταξύ δύο σειρές των δοντιών να είναι ισχυρή, διότι κανένα δόντιδεν  έχει αρκετό χώρο για να κινηθεί προς τα επάνω ή προς τα κάτω και να έρθουν χώρια. Δημιούργησε επίσης το μηχάνημα παραγωγής για τη νέα φερμουάρ.
Η εφεύρεση του αποτελείται από δύο σειρές δοντιών και μια λαβή - οδηγό, η οποία, όταν σύρεται προς τη μια πλευρά, κουμπώνει αναγκάζοντας το κάθε δόντι να μπει ένα ανάμεσα στα δύο απέναντί του· όταν ο οδηγός σύρεται προς την αντίθετη πλευρά, τα δόντια απελευθερώνονται και ο μηχανισμός ανοίγει

Ο Sundback πέθανε από καρδιακή πάθηση το 1954.

Δεν υπάρχουν σχόλια: