12.11.10

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ


 
Από Γ. Ριζόπουλο
 
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
 
Α. Ο μεταβλητός Σταυρός κι η επίδρασή του
19η Δεκεμβρίου 1793. Στην επαναστατημένη Γαλλία κηρύσσεται η υποχρεωτική δωρεάν στοιχειώδης εκπαίδευση. Ο Ήλιος βρίσκεται σε σύνοδο με το Δία στον Τοξότη. Ένα χρόνο αργότερα, καθώς ο Ουρανός διασχίζει την Παρθένο, ξεκινά στην πράξη, πρώτη φορά από το επίσημο κράτος, η «παιδεία του λαού».
Στην αστρολογία η στοιχειώδης εκπαίδευση κυβερνάται από τους Διδύμους ενώ η ανώτερη από τον Τοξότη. Ωστόσο στην πράξη αποδεικνύεται ότι αυτές οι αρμοδιότητες δεν είναι ούτε αποκλειστικές, ούτε αυστηρά καθορισμένες. Το πέρασμα ενός πλανήτη απ’ το ένα ζώδιο επηρεάζει άμεσα και το άλλο, κι έτσι τελικά είναι προτιμότερο να μιλάμε για άξονα εκπαίδευσης παρά για δύο ζώδια ξεχωριστά. Στην πορεία του χρόνου η διέλευση σημαντικών πλανητών από αυτό τον άξονα δρομολόγησε σημαντικές εξελίξεις στις εκπαιδευτικές διαδικασίες π.χ. το πέρασμα του Πλούτωνα από τον Τοξότη τον 18ο αιώνα (1749-1767) είχε σαν αποτέλεσμα την έκδοση της «Εγκυκλοπαίδειας», ενός πολύ σημαντικού έργου που κάτω από τη διεύθυνση του Ντιντερό απέδωσε εκλαϊκευμένα επιστημονικές και φιλοσοφικές γνώσεις, απ’ τη σκοπιά του διαφωτιστικού και ανθρωπιστικού ρεύματος. Αντίστοιχα, το πρόσφατο πέρασμα του Ουρανού απ’ τον Τοξότη (1981-1988) άναψε το πράσινο φως για αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα ενώ έδωσε λύσεις ακόμα και σε γλωσσικά ζητήματα. Πολλοί ικανοί παιδαγωγοί και εκπαιδευτικοί έχουν στα ωροσκόπιά τους σημαντικούς πλανήτες σε αυτά τα δύο ζώδια. Όμως η αστρολογική εμπειρία αποδεικνύει ότι υπάρχουν κι άλλα ζώδια που συμμετέχουν τουλάχιστον ισότιμα στις εξελίξεις.
Η Παρθένος, παρ’ ότι τυπικά σχετίζεται με θέματα υγείας και εργασίας, έχοντας από τη φύση της σχέση με τη μαθητεία (άμεσα επαγγελματικής κατάρτισης) αλλά και μια δυναμική αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα μεταβλητά ζώδια δε θα μπορούσε να λείψει από το …χορό. Για τον ίδιο λόγο, το τέταρτο μεταβλητό ζώδιο, οι Ιχθείς, εμφανίζεται, σε ορισμένες περιπτώσεις,  να συμμετέχει ενεργά στα ζητήματα γνώσης.Η συνεχεια εδω

Δεν υπάρχουν σχόλια: