ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΣ ΗΘΟΠΟΙΟ ΑΝΝΑ ΚΑΛΟΥΤΑ
Μια από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες ηθοποιούς "εφυγε" σήμερα για το τελευταίο της ταξίδι η μοναδική ΑΝΝΑ ΚΑΛΟΥΤΑ,η μεγάλη μας ηθοποιός που υπηρέτησε το θέατρο πάνω πάρα πολλά χρόνια ήταν Ο μέγιστος θεατρικός σταθμός!Μια γυναίκα που φέρει επάξια τον τίτλο της τελευταίας σπουδαίας πρωταγωνίστριας του μουσικού μας θεάτρου και είναι,αναμφισβήτητα ,ο τελευταίος μύθος της ελληνικής επιθεώρησης.Η Άννα Καλουτά υπήρξε από τις θεατρίνες εκείνες που γεννήθηκαν με το ιδιαίτερο χάρισμα της επικοινωνίας με το μεγάλο κοινό. Ένα κοινό που ήξερε τον τρόπο να το μαγέψει , να το γοητεύσει και να το συναρπάσει. Κι εκείνο, απ’ την πλευρά του, την ανέβασε στα πιο ψηλά σκαλοπάτια της ιεραρχίας του θεάτρου. Μιας ιεραρχίας που δεν χαρίζεται εύκολα σε κανέναν. Απαιτεί τεράστιο ταλέντο ,μόχθο,πάθος και κατάθεση όχι μόνο ψυχής , αλλά μιας ολόκληρης ζωής.
Η Άννα Καλουτά κατέθεσε όλη της τη ζωή στο θέατρο και θυσίασε πολλές απλές καθημερινές χαρές που γεύονται οι απλοί άνθρωποι , αφού δεν δημιούργησε ποτέ τη δική της οικογένεια. Δεν παντρεύτηκε ποτέ και δεν απέκτησε παιδιά. Για κείνη, ο μεγάλος έρωτας ήταν το θέατρο και τα παιδιά της οι ρόλοι της.Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Σεπτεμβρίου του 1918. Απόφοιτος της Ιονίου Σχολής Θηλέων, έκανε σπουδές πιάνου και αφοσιώθηκε στο θέατρο. Παράλληλα ασχολήθηκε με τη χορογραφία, σκηνοθεσία και τη καλλιτεχνική διεύθυνση.
Εμφανίστηκε σε 14 ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες ,ενώ στο θέατρο πρωτοεμφανίζεται σε ηλικία 4 ετών στο θίασο Μαρίκας Κοτοπούλη, σε έργο πρόζας.
Μαζί με την αδελφή της Μαρία δημιούργησαν τα περίφημα «Καλουτάκια», παιδιά θαύματα της εποχής εκείνης, σε όλα τα είδη του μουσικού θεάτρου.
Συμμετείχε σε επιθεωρήσεις όπως: "Γλυκειά Νανά", "Διαβολόπαιδο", "Βαφτιστικός" , "Μοντέρνα κορίτσια" του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, "Γυναίκα του δρόμου", "Απάχηδες των Αθηνών", "Οι πειρατές" του Νίκου Χατζηαποστόλου, στη "Νυχτερίδα" του Γιόχαν Στράους, σε μουσικές κωμωδίες: "Μ΄ αγαπά δεν μ΄ αγαπά" των Γιανουκάκη - Ριτσιάρδη, σε ηθογραφίες όπως "Το Φυντανάκι" του Χορν, σε πρόζα "Το πανηγύρι" του Χορν.
Έμεινε θρυλική στις πολεμικές επιθεωρήσεις του 1940 ίδιαίτερα στο "Ευζωνάκι" αλλά και αργότερα σε ρόλους "Σμυρνιάς". Η Άννα Καλουτά πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο σε ηλικία 4 ετών, όταν η Μαρίκα Κοτοπούλη ανακάλυψε το ταλέντο τόσο το δικό της όσο και της αδελφής της Μαρίας, και τις έβαλε να παίξουν σε Επιθεώρηση. Έκτοτε έχει
παίξει όλα τα είδη του θεάτρου, ανάμεσα στα οποία οπερέττα (ανήκει κανονικά στην τρίτη γενιά οπερέττας), μουσική κωμωδία, ηθογραφία αλλά και τραγωδία - όμως, η φυσική της κλίση και το μεγάλο της φόρτε ήταν πάντα η Επιθεώρηση. Ερμηνεύοντας πλήρεις ρόλους από παιδική ηλικία, η Άννα Καλουτά έχει εμφανιστεί σε θέατρα όπως το Carnegie Hall, το Masonic Temple της Βοστώνης, το Town Hall της Νέας Υόρκης και η Salle Gaveau του Παρισιού και έχει συμπράξει με καλλιτέχνες όπως η Υμα ΣΟυμακ
(στο Σικάγο), ο Μωρισ Σεβαλιε (στην Κωνσταντινούπολη), η Μιστενγκέτ, η Πατεσσού, η Λίλιαν Χάρβεϋ, ο Τινο Ροσι και άλλοι.
Έχει παίξει στις περισσότερες από τις Ελληνικές κοινότητες του εξωτερικού, στα περισσότερα αρχαία θέατρα, και έχει δεχτεί περίπου 35 τιμητικές διακρίσεις από Δημους και συλλόγους (αν και ποτέ από το επίσημο κράτος). Μετά από 65 χρόνια καλλιτεχνικής παρουσίας, και έχοντας στο ενεργητικό της επιτυχίες που άφησαν εποχή, (όπως Ο τρίτος άνθρωπος, Ο τσολιάς (με σκηνικά του Γιάννη Τσαρούχη), Η Σμυρνιά, Μ' αγαπά - δε μ' αγαπά, Βρέ ντουνιά, Μ' αρέσεις κ.α),
Η ίδια η ΚΥΡΙΑ ΚΑΛΟΥΤΑ ΕΙΧΕ ΠΕΙ:
Για μένα το θέατρο λειτούργησε καταλυτικά. Κύλησε στο αίμα μου. Έγινε ένα με το είναι μου και την ύπαρξή μου. Θυσίασα τα πάντα γι' αυτό. Παιδικά παιχνίδια, νεανικές τρέλες και προσωπικές ευτυχισμένες στιγμές.
Όλα για το σανίδι!
Για το χειροκρότημα!
Και έζησα μέσα απ' αυτό πολλές ζωές. Ζωές ονειρεμένες και ζηλευτές. Γεμάτες πάθος, ένταση, λάμψη, έρωτα και περιπέτεια. Γι' αυτό και αισθάνομαι πλήρης, σαν καλλιτέχνης και σαν άνθρωπος.
Πηγη εδω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου