Η βιομηχανία του θεάματος είναι η μεγαλύτερη οικονομική δραστηριότητα του πλανήτη. Πολλά τρις ευρώ ο τζίρος της κοινωνίας του θεάματος, όπως την ορίζει στο ομότιτλο βιβλίο του ο Γκι Ντεμπόρ. Οι διαχειριστές θέλουν να ξέρουν τα γούστα των καταναλωτών, για να τα προσφέρουν και να κερδίζουν από αυτά. Μέρος του συστήματος είναι και το τηλεοπτικό προϊόν, είτε δημόσιο είτε ιδιωτικό. Κάθε ιδιοκτήτης τηλεοπτικού σταθμού θέλει μεγάλη μερίδα από την διαφημιστική πίτα, για να ζήσει αλλά και να έχει και κάποια πολιτική εξουσία. Χιλιάδες μελέτες έχουν γίνει για το προφίλ του μέσου τηλεθεατή, οι οποίες βοηθούν τους υπευθύνους προγράμματος για τη διαμόρφωσή του. Πριν από λίγο καιρό στη Γερμανία παρουσιάστηκε μια έρευνα που εξετάζει το προφίλ του κάθε τηλεθεατή βάσει του ζωδίου του. Κατηγορούν πολλοί την αστρολογία, αλλά όταν βλέπουν ότι είναι εργαλείο πληρώνουν έρευνες για τους δικούς τους κερδοσκοπικούς σκοπούς. Βέβαια η έρευνα παρουσιάζει στοιχεία μόνο από τη θέση του Ήλιου στα ζώδια. Αλλά επειδή στη Γερμανία υπάρχει σοβαρή αστρολογική ένωση αστρολόγων, έχω την υποψία ότι έχουν προχωρήσει σε βάθος. Έχουν εξετάσει και όλες τις όψεις των πλανητών και το προφίλ είναι πιο αναλυτικό. Έτσι μπορούν κάτω από διάφορες όψεις να προβάλλουν τηλεοπτικά προϊόντα που θα πουλάνε περισσότερο απ’ ό,τι δίνουν οι συμβατικές αναλύσεις. Τα εργαλεία αυτά είναι θησαυρός για τους διευθυντές προγράμματος, που από πριν θα ξέρουν τις κύριες όψεις της χρονιάς και θα προσαρμόζουν τα προγράμματά τους ανάλογα. Το αστρολογικό προφίλ που παρουσιάζουμε αφορά κυρίως το γερμανικό κοινό, αλλά μέσα από μια δική μου μικρή έρευνα έχω εντοπίσει μια κάποια αντιστοιχία και με το ελληνικό κοινό.
ΚΡΙΟΣ
Άνδρες: Κυρίως βλέπουν διασκεδαστικά προγράμματα και σόου.
Γυναίκες: Κύρια προτίμηση έχουν στις δραματικές και μελό σειρές.
ΤΑΥΡΟΣ
Άνδρες: Ξετρελαίνονται για ταινίες δράσης και αγωνίας. Όταν δεν υπάρχει κάτι ανάλογο, τότε βλέπουν κωμωδίες καταστάσεων.
Γυναίκες: Βλέπουν τα πάντα σε ατέλειωτο ζάπινγκ. Όταν προβάλλεται ταινία ερωτικού περιεχομένου, τη μεγαλύτερη τηλεθέαση τη δίνουν οι γυναίκες Ταύροι, σε ποσοστό 24% περίπου. Εσείς, οι υπεύθυνοι προγράμματος, τον νου σας στις Ταυρίνες...
ΔΙΔΥΜΟΙ
Άνδρες: Παρακολουθούν δραματικές σειρές και κάνουν το κλάμα της ζωής τους.
Γυναίκες: Ταινίες και πάλι ταινίες, όπου και να παίζονται. Μάλλον πρέπει να είναι και συνδρομήτριες σε δορυφορικά κανάλια.
ΚΑΡΚΙΝΟΣ
Άνδρες: Ο απόλυτος καταναλωτής των ειδήσεων, όπου χαρά και λύπη σε παγκόσμιο επίπεδο πρέπει να το ξέρει. Μπορεί να είναι και φαν του ελληνικού SKY TV...
Γυναίκες: Oτιδήποτε σε αμερικανική σειρά το παρακολουθεί και βεβαίως είναι λάτρης των εκπομπών μαγειρικής. Μαμαλάκη, τα Καρκινάκια σού δίνουν τη μεγάλη τηλεθέαση!
ΛΕΩΝ
Άνδρες: Ο απόλυτος άρχοντας της δορυφορικής τηλεόρασης. Είναι γραμμένος σε πολλά συνδρομητικά κανάλια, γιατί δεν θέλει το εφήμερο, αλλά το «εδώ και τώρα».
Γυναίκες: Αγαπούν τις κωμωδίες καταστάσεων καθώς και τις μαύρες κωμωδίες, ενώ οι σαχλές κομεντί τις αφήνουν παγερά αδιάφορες. Μετά μανίας βλέπουν και κινούμενα σχέδια.
1 σχόλιο:
Θα διαφωνήσω ως προς το τι βλέπουν οι ταυρίνες και οι τοξοτίνες. Αναφέρομαι προσωπικά και μόνο... Καλησπέρα!
Δημοσίευση σχολίου