Περίπου το 100 μ.χ. ο Ήρων και ο Αλεξανδρεύς περιγράφουν μηχανισμούς που έχουν να κάνουν με την κινητήρια δύναμη του ατμού.Πατέρας της πρώτης ατμομηχανής ήταν ο Τόμας Νιουκόμεν.
Στην χώρα μας το πρώτο σιδηροδρομικό δίκτυο λειτούργησε στην Αθήνα με τη γραμμή Αθήνα – Πειραιάς το ιστορικό έτος 1869.Το οποίο σιγά σιγά αρχίζει και επεκτείνεται μέσα στην Αθήνα με περισσότερες διαδρομές.
Το 1882 η κυβέρνηση Χαρίλαου Τρικούπη αποφασίζει να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο δίκτυο που θα έχει στόχο ταξίδια μέσα στην Ελλάδα. Πράγματι το όνειρο γίνεται πραγματικότητα.Είχαμε τότε το πέρασμα του Πλούτωνα, Ποσειδώνα,Κρόνου, Δια από το ζώδιο του Ταύρου και Ουρανό στην Παρθένο.
Σήμερα βλέπουμε μια δεύτερη γέννηση του θέματος με πρώτο πρώτο το περιβόητο Μετρό που εξυπηρετεί πλέον τις πιο μακρυνές περιοχές της Αθήνας σε πολύ γρήγορο χρόνο. Θυμάμαι πως την εποχή που έφευγα από την Πόλη σκάβανε στην Δάφνη και έχω την λαχτάρα να τα δω πάλι από κοντά…
Διαβάζω στην Ναυτεμπορική πως: «ΣΕ ΠΑΤΡΑ, Ιωάννινα και Βόλο πρόκειται να επεκταθεί η δραστηριότητα της Τραμ Α.Ε. η οποία ταυτόχρονα με την επέκταση στον Πειραιά σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της, που περιλαμβάνουν τη δημιουργία και λειτουργία δικτύου τραμ και σε άλλες ελληνικές πόλεις. Η επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά μπαίνει πλέον στην τελική της ευθεία καθώς βρίσκεται στο τελικό της στάδιο η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το ΥΠΕΧΩΔΕ και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς (υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας καθώς και τη Νομαρχία Πειραιώς).
Με 5,3 χλμ δικτύου και 11 νέες στάσεις η επέκταση έως την Ακτή Ποσειδώνος αναμένεται να είναι έτοιμη στο τέλος του 2010 και στη συνέχεια μελετάται η επέκτασή του προς Καμίνια, Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα και στη συνέχεια προς Κερατσίνι, Πέραμα και Δραπετσώνα. Για την επέκταση όλων των φάσεων, κρίνεται απαραίτητη η προμήθεια 25 νέων οχημάτων τραμ, ενώ το συνολικό κόστος του έργου, συμπεριλαμβανομένων της κατασκευής και της προμήθειας οχημάτων, υπολογίζεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται στις αρχές Ιουνίου.
Πόσο τυχαίο πιστεύεται πως είναι αυτό με την είσοδο του Πλούτωνα στο ζώδιο του Αιγόκερω? Ο Αιγόκερως άλλωστε εκτός των άλλων συμβολίζει τις μηχανές, το σίδερο, το ατσάλι κτλ. Μια νέα εποχή ξεκίνησε κάτω από το καθεστώς του βαρύ αυτού πλανήτη…
Στην χώρα μας το πρώτο σιδηροδρομικό δίκτυο λειτούργησε στην Αθήνα με τη γραμμή Αθήνα – Πειραιάς το ιστορικό έτος 1869.Το οποίο σιγά σιγά αρχίζει και επεκτείνεται μέσα στην Αθήνα με περισσότερες διαδρομές.
Το 1882 η κυβέρνηση Χαρίλαου Τρικούπη αποφασίζει να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο δίκτυο που θα έχει στόχο ταξίδια μέσα στην Ελλάδα. Πράγματι το όνειρο γίνεται πραγματικότητα.Είχαμε τότε το πέρασμα του Πλούτωνα, Ποσειδώνα,Κρόνου, Δια από το ζώδιο του Ταύρου και Ουρανό στην Παρθένο.
Σήμερα βλέπουμε μια δεύτερη γέννηση του θέματος με πρώτο πρώτο το περιβόητο Μετρό που εξυπηρετεί πλέον τις πιο μακρυνές περιοχές της Αθήνας σε πολύ γρήγορο χρόνο. Θυμάμαι πως την εποχή που έφευγα από την Πόλη σκάβανε στην Δάφνη και έχω την λαχτάρα να τα δω πάλι από κοντά…
Διαβάζω στην Ναυτεμπορική πως: «ΣΕ ΠΑΤΡΑ, Ιωάννινα και Βόλο πρόκειται να επεκταθεί η δραστηριότητα της Τραμ Α.Ε. η οποία ταυτόχρονα με την επέκταση στον Πειραιά σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της, που περιλαμβάνουν τη δημιουργία και λειτουργία δικτύου τραμ και σε άλλες ελληνικές πόλεις. Η επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά μπαίνει πλέον στην τελική της ευθεία καθώς βρίσκεται στο τελικό της στάδιο η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το ΥΠΕΧΩΔΕ και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς (υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας καθώς και τη Νομαρχία Πειραιώς).
Με 5,3 χλμ δικτύου και 11 νέες στάσεις η επέκταση έως την Ακτή Ποσειδώνος αναμένεται να είναι έτοιμη στο τέλος του 2010 και στη συνέχεια μελετάται η επέκτασή του προς Καμίνια, Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα και στη συνέχεια προς Κερατσίνι, Πέραμα και Δραπετσώνα. Για την επέκταση όλων των φάσεων, κρίνεται απαραίτητη η προμήθεια 25 νέων οχημάτων τραμ, ενώ το συνολικό κόστος του έργου, συμπεριλαμβανομένων της κατασκευής και της προμήθειας οχημάτων, υπολογίζεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται στις αρχές Ιουνίου.
Πόσο τυχαίο πιστεύεται πως είναι αυτό με την είσοδο του Πλούτωνα στο ζώδιο του Αιγόκερω? Ο Αιγόκερως άλλωστε εκτός των άλλων συμβολίζει τις μηχανές, το σίδερο, το ατσάλι κτλ. Μια νέα εποχή ξεκίνησε κάτω από το καθεστώς του βαρύ αυτού πλανήτη…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου